Viking Club – FAQ

Här besvarar vi de vanligaste frågorna vi brukar få från våra medlemmar. Hittar du inte svaret på just din fråga är du självklar välkommen att kontakta oss.

1. Registrering har inte blivit genomförd. Hur gör jag?

Kontrollera att du har fyllt i alla obligatoriska fält, dvs de med stjärna (*) framför. Om registreringen ändå inte blir genomförd kan det vara fel format på personnummer (YYMMDD-XXXX) eller telefonnummer (+46-70-1234567) eller att du har glömt att godkänna villkoren för medlemskap.

2. Hur vet jag att min registrering har gått igenom?

En bekräftelse kommer upp på skärmen med texten "Tack för din registrering". Bekräftelsen skicka även till din e-postadress.

3. Tiden för registrering har gått ut. Vad innebär det?

Du har varit inne för länge på registreringssidan och måste börja om från början. OBS! Backa ej med bakåtpilen. Klicka istället på VIKING LINEs logotyp längst upp i vänstra hörnet. Du hamnar då på startsidan.

4. Kan jag registrera mig även om jag bor i Danmark eller Norge?

Ja, skicka in dina personuppgifter per e-post till vikingclubsverige@vikingline.com

6. Hur ändrar jag mina uppgifter?

Gå in på "Mina sidor" och välj "Mina uppgifter", ange därefter ditt kundnummer och lösenord. Dina ändringar har blivit genomförda när du får upp bekräftelse på skärmen med texten "Ändring genomförd". Om ändringen inte blir genomförd kontrollera att du har fyllt i alla obligatoriska fält markerade med stjärna (*), att du har rätt format på personnummer (YYMMDD-XXXX) och telefonnummer (+46-70-1234567) samt att du har godkänt villkoren för medlemskap.

5. Hur gör jag när jag får meddelande om felaktigt lösenord?

Om du har glömt ditt lösenord, klicka på "Glömt lösenord" i högerspalten eller gå in via "Mina sidor". Testa annars på nytt.

7. Jag har tappat bort mitt medlemskort, hur får jag ett nytt?

Beställ nytt kort på tel 08-452 40 00 eller per e-post till vikingclubsverige@vikingline.com

8. Kan jag resa utan mitt Viking Club-kort?

Ja, Ska du ut och resa inom tre veckor? Uppge ditt kundnummer vid incheckningen så får du ett tillfälligt medlemskort och möjlighet att nyttja alla medlemsrabatter ombord.

9. Viking Club Sverige rabatt?

Medlemsförmånerna förutsätter medlemskap i Viking Club Sverige och att medlemskortet visas upp vid incheckningen. Medlemskortet är personligt och du bör vid begäran kunna legitimera dig.

Minst en person per bokning måste vara medlem samt åka med på resan. Det är inte tillåtet att boka resa till någon annan med ditt kundnummer. Bokningen får bestå av max 8 personer/2 hytter/1 personbil om inget annat anges.

För att kunna boka resa till medlemspris online måste du logga in med ditt kundnummer och lösenord vid bokningstillfället.

10. Ska jag kontakta Viking Club eller Resetjänst?

Vid brådskande ärenden får du snabbast svar om du ringer Resetjänst tel 08-452 40 00. Har du ett kundnummer, men saknar ditt lösenord?

Vid bokningsfrågor eller övriga ärenden, skicka ett e-post till resor@vikingline.com eller ring 08-452 40 00.

11. När kan jag räkna med att få svar från Viking Club Sverige?

Vi försöker alltid svara inom 24 timmar. Mejlboxen är bemannad helgfria vardagar kl 08.00–17.00.