Återbetalning

Vid betald resa utan fysisk biljett (biljettlöst resande) kan du göra din återbetalningsansökan genom att fylla i och skicka in nedanstående formulär.

För att du skall kunna nyttja formuläret nedan skall resan vara betald till Viking Line via din bank (ej till resebutiken eller resebyrån). För återbetalning av resa köpt direkt av Viking Line kan du även kontakta vår resetjänst på 08-452 40 00. Håll bokningsnummer och kontonummer tillgängligt. Om det gäller en biljettlös bokning behövs även din banks clearingnummer för den gjorda resebetalningen.

Du har rätt till avbokning med återbetalning eller byte av datum senast 24 timmar innan avresa. Vid avbokning dras 10% av resans pris av, dock minst 100 kronor eller 10 euro. Detta avdrag görs inte om du har avbeställningsskydd, kan visa läkarintyg, byter till måltids-eller hyttkategori (eller annat arrangemang) med lägre pris eller bokar en ny resa med avresa inom 6 månader. Notera att specialkryssningar, charteravgångar samt resor med teaterbiljetter, opera, konserter och andra evenemangsbiljetter har avvikande återbetalningsvillkor. Service- eller expeditionsavgift samt avbeställningsskydd återbetalas inte.

För att ha rätt till återbetalning krävs att avbokning har gjorts enligt reglerna.

Eventuellt läkarintyg skall vara Viking Line tillhanda inom 10 dagar, originalet skickas till:

Viking Line Skandinavien
Box 4154
131 04 NACKA

   
Återbetalningsformulär  
   
För återbetalning  
   
Betala till*
   
Kontonummer*
   
Clearingnummer*
   
Bank*
   
Summa*
   


   
Kontaktuppgifter  
   
Telefonnummer*
   
E-postadress*
   


   
Bokningsuppgifter  
   
Bokningsnummer*
   
Resedatum och resans innehåll*
   


   
Övrig information  
Betalningens orsak/Tilläggsinfo:

(Ange om ni har tänkt
att skicka in läkarintyg)
   
 
   

Avbokning/återbetalning

För att ha rätt till återbetalning krävs att avbokning görs enligt villkoren nedan.

Läs mer