Kundservice

Det är ofta smidigast att boka, betala, ändra eller avboka din resa via vår onlinetjänst här på webben. Vid bokning via telefon, 08-452 40 00 tillkommer 35:- i serviceavgift.

När ska jag kontakta Resetjänst?

Vår Resetjänst står till ditt förfogande, men kika gärna här innan du kontaktar oss. Det är mycket möjligt att du finner svar på dina frågor under någon av dessa länkar:


Resetjänst – Privatresor

Telefonbokning: 08-452 40 00 (35:- i serviceavgift tillkommer)
Öppet: mån–fre 08.00–19.00,
lör–sön 09.00–16.00

Kontakt

Resetjänst – Konferens- och gruppresor

Telefonbokning: 08-452 40 40
Öppet: mån–fre 09.00–17.00

Pris och platsförfrågan


När ska jag kontakta Viking Lines växel?

Söker du någon på huvudkontoret, men saknar direktnummer? Ring växeln så kopplar de dig direkt.

Telefon: 08-452 41 00
Telefontid: mån–fre 08.30–17.00
E-post: info@vikingline.se


När ska jag kontakta Viking Club?

Saknar du ditt kundnummer? Mejla ditt personnummer till Viking Club. Vi försöker alltid svara inom 24 timmar. Vi är på plats helgfria vardagar klockan 08.00–16.00.

E-post: vikingclubsverige@vikingline.com
Adress: Viking Club, Box 4069, SE-131 04 Nacka

Har du ett kundnummer, men saknar ditt lösenord? Klicka här

Vid brådskande ärenden och kundnummerförfrågningar, ring vår Resetjänst tel 08-452 40 00, öppet mån–fre 08.00–19.00, lör–sön 09.00–16.00. Vid bokningsfrågor och övriga ärenden, ring Resetjänst eller mejla till resor@vikingline.com

Vid nybokningar på telefon debiteras en serviceavgift, men ändringar och tillägg på befintliga bokningar sker kostnadsfritt.


Terminalerna

Cinderella Stockholm

Terminalen Stadsgården (Check-in)

Bemannad i samband med fartygsavgångar.

Öppettider
Mån–sön kl 06.15–10.45 
och 14.15–20.00

Postadress
116 45 Stockholm

Terminal Kapellskar

Terminalen Kapellskär (Check-in)

Bemannad i samband med fartygsavgångar.

Postadress
760 15 Gräddö


Bra att veta

Här finns svar på de flesta frågor vi får om bokning, vad som gäller ombord, samt mycket mer.

Läs mer